Recenzija: Carcass - Necroticism - Descanting the Insalubrious (1991)

3 - Symposium of Sickness
4 - Pedigree Butchery
5 - Incarnated Solvent Abuse
6 - Carneous Cacoffiny
7 - Lavaging Expectorate of Lysergide Composition
8 - Forensic Clinicism / The Sanguine Article

Ah, Carcass. Bend koji je jedan od najpostovanijih, najuticajnijih i realno jedan od najboljih u zanru ekstremne muzike. Menjali su vise zanrova metala i u svakom ostavili svoj pecat. E sada se verovatno pitate zasto je Carcass tako poseban te ga ja recen. U redu je Gejlorde, znamo da je bend verovatno mnogo zajeban i mnogo poseban te ga ti recenziras zato shut up and get going with the review already. Fine, fine.

Ovako samo sebi skracujem posao, te ne moram da smisljam neki veoma duhovit uvod u moje recenzije kao sto to pokusavam da uradim svaki put i kao i uvek i fail miserably ali barem necu ovaj put. (Gleda u gornji pasus), Aw dammit.

Now then, Carcass. Britanski bend koji je poceo kao old school grindcore\goregrind, njihov zvuk je uticao na mnoge velikane ovog zanra za primer su Napalm Death, Terrorizer, Bolt Thrower, Suffocation, Morbid Angel i tako dalje. Zvuk im je u pocetku bio prljav, kontrovezan, bolestan, nestabilan, primitivan i naravno brutalan sto pioniri grind-a i gore-a i svega veselog odmah prihvatili kao temelj te fantasticne muzike. Drugi album je vec bio mala promena vise djeta manje gore-a na odusevljenje nekih a na razocaranje drugih. Treci album koji ja recenziram je cist death metal uradjen na nepredvidiv i savrsen nacin, cetvrti album (najomiljeniji medju fanovima ja bi rekat) uvodi prelepe Gotenborg influenced melodije koje su tezini njihove muzike samo dodale jos jednu dubinu i dimenziju i ucinile Heartwork klasikom melodik djet metala. Peti i za sad poslednji album, nazvan simbolicno Swansong ili labudova pesma je uveo dalje eksperimentisanje ubacivanjem rok enda rola sa det metalom stvarajuci ozoglaseni death n roll zanr koji nije bas popularan medju fanovima jer ga retko ko uradi na valjan nacin. Prelepa stvar kod Carcassa je to sto imate ljude koji vole stariji zvuk, imate koji vole noviji ali se postuju svi njihovi albumi. Ja volim sve albume mada sam najhladniji prema prvom i poslednjem ali mogu se i oni slusat, pa se zato baziram na po meni njihovom najboljem albumu - Necroticism whatyoumaycallit i tako dalje.

Na ovom albumu gitare su bozanstvene. Mislim da ne postoji zarazniji album sto se tice rifova od ovog, tako su neverovatno smisljeni, drugaciji, socni, masni, svirljivi i tako po jos 100 epiteta. Tehnikalnost, harmonija, progresija melodija, dual solaze, glavni rifovi koje vam nece ostavljati na miru prste u bednom pokusavanju njihovog imitiranja - sve u svemu gitare su savrsene i na njih nemam ikakve zamerke kao i na ostatak insutrmentala. Bubnjevi su svirani sa velikim iskustvom i raznovrsnoscu mesajuci vise zanrova, prog rock bubnjeve malo jazza i naravno standarnih blastbeatova a la Florida style. Bas i njegov teret se toliko i ne osecaju na albumu osim kad je to bend hteo i ima zaista nekoliko fantasticnih deonica gde tezak i originalan zvuk benda dolazi do izrazaja. Vokali. Vokali Jeffa Setaca su kranje zanimljivi. Nesto izmedju screama i skrica. Bolestan glas koji odgovara bolesnoj tematici benda. Vokali prelaze iz dubokih guturalnih hvalospeva o mutilaciji, amputaciji, ispadanju creva i njihovih hranljivih i nezamislivih sadrzaja do visokih skikova koji peva o psihologiji mrtvarnika koji se cudi zasto mu seciranje ljudi daje samo 2 erekcije na dan a ne 7 kao nekad. Ahm, da jesam li mozda kojim slucajem spomenuo da je bend izrazito bolestan? No, e pa bend je izrazi. Yea, we get it.

Moram naravno spomenut tekstove. Evo teksta pesme Pedigree Butcher:

Oh my God! What are these?
You can hear people puking...
They're dog meat!.?

(Lead: Gutted, hashed and deboned by W.G. Steer)
(Lead: Prepared on the slab by M. Amott)

In caustic butchery I parent my dominion
In the food chain I create the missing link
Cold temerity confects this splintered for age
Infantile corruption taken to the brink...

Making hash of the spumous crubescent
All natural compassion removed
The newly fully developed boiled as sprouted fodder
Martilinear murder - cordon bleu

As salubrious pet food
Human midden is consumed...

Not one to mince my words
But now I love to see those siblings churned
In tins they are reared

Ghastly I slake
Bestial appetites to sate
As flesh and steel I mate
To fill the lower species' plate...

Desparental, primparal goods oozing
The bawling, squabbling denied the suckling teat
Sentient bloodletting sprains the sporulate
Makes a choice chimerical treat...

Rheological, twisted nursery chymes
The fluxing of the defleshed
Paedophilosophical, carnage knowledge
As the illegitimeat to the domesticated is fed

So as you breed
They will bleed...

Contumely calorie count
Ebullient death toll mounts
- Higher and higher...

(Lead: Choicest, prime cuts by M. Amott)
(Lead: Firm, meaty chunks by W.G. Steer)

Despumation the midden, the desipient I segment
Pertaining vitality, their dispatch I cement
Served out for minion in their feeding trough...

Heh, sarmantno nema sta. Nadam se da ste primeti da bend koristi neke izrazito cudne pojmove i reci. Svi clanovi Carcassa osim gitariste na ovom albumu Mice Amota imaju doktorsko zvanje iz anatomije coveka. I jos zamislite na to da vam oni sad detaljno opisuju sve te nezne poduhvate na nasim bednim i krhim telima jos u to da dodaju kompleksne starobritanske izraze i fraze? Wow, now thats metal. I dan-danas mi niko nije uspeo prevest naslov albuma a tek da ih pitam za prevod pesama...

Sve u svemu, titan od albuma, vanvremenski klasik koji ce uvek opstojati u srcima pravih bolesnika i bice ponosni time naravno. Ne treba da vam preporucujem ovaj labum, ako vec preko same recenzije niste shvatili da je zivotno znacajno da treba da poslusate ovaj album onda ste verovatno zrtva vise mozdanih lobotomija, i hej glavu gore mozda i postanete main subject jedne njihove pesme, to ce biti najveci uspeh vaseg zivota. So anyway, neverovatan album, neverovatan bend, klasik za sva vremena, creva, random humor, jej.

100 %