Recenzija: Alitor - Embittered (2012)

Žanr: Technical / Progressive Thrash Metal;
Poreklo: Inđija, Srbija.

Traklista:
01 - Embittered
02 - Horror
03 - Nothing Lasts Forever

Ekspanzija treš metala u Srbiji počela je relativno skoro, a svi znamo da se poprilično većini netrešera popela na teme i tu sedi već par godina, bez ikakve želje da se skloni. Srbija je prestankom stvaranja power i black metal bendova zakoračila u rupu bez povratka, a sve to i ne bi bilo tako grozno da se taj treš metal svira sa određenim ukusom, a ne da se sve svodi na „tupa, tupa, tupa“ u beskonačnost. U moru takvih bendova, našao se Alitor, koji se ne uklapa u celu ovu priču.

Alitor je treš... dobro sad, ne želim da uvredim bilo koga ovom etiketom, jer svašta se danas u Srbistanu zove treš. Alitor je (Progressive) Thrash Metal bend iz Inđije koji je osnovan jula 2011. godine. Iza sebe imaju drugo mesto na gitarijadi u Inđiji, održanoj prošle godine, a i sam se ponekad pitam kakav li je to bio bend koji je osvojio prvo, ako je ovo bio drugoplasirani bend.

Fokusirajmo se sada na zvanično izdanje. Ovo je prvo izdanje benda, a snimano je u Citadela studiju u Beogradu na čelu sa Lukom Matkovićem, domaćoj publici poznatom iz benda Space Eater. Što se tog dela tiče, može se zaključiti samo jedno – produkcija na odličnom nivou. Nisam cepidlaka koja će tražiti bilo kakve mane u produkciji, jer ovo je samo EP, i za jedno ovakvo izdanje, produkcija je fantastična.

Što se tiče tehničke potkovanosti, niko ne sme izreći nijednu lošu stvar. Momci sviraju onako kako se to samo moglo zamisliti. Ni u jednom trenutku se ne mogu čuti bilo kakve greške, što u ritam sekciji, što u vokalima, što u bilo kom instrumentu. Nekima možda može zasmetati vokal Marka Todorovića, međutim, posle nekoliko slušanja, vokal će se savršeno uklopiti u muziku i zapitaćete se da li bi išta drugo moglo da se poklopi ovde osim istog. Velika je pohvala i to što se bas gitara čuje, pa stoga nema one poznate činjenice koja se dešava mnogim demo bendovima da se bas gitara „izgubi“ u moru haosa. Ovde toga nema, međutim haos je tu – ali pozitivan haos.

Bend prati neki progresivni tehnički treš metal pravac. Toga ovde odavno nije, a ne znam ni da li ga je zapravo ikada i bilo. Sad se vraćamo na početak. U moru bendova koji sviraju treš metal u Srbiji, Alitor se ističe svojom originalnošću. Svesni smo da ovakav žanr nije bio nikada komercijalan, pa zapravo nisam siguran ni kako će sve ovo proći kod nekih „sirovijih“ trešera, ali to bend ne treba da zabrinjava uopšte. Svako ko je čak i nagluv primetiće da je bend žešće Death-influenced, pa i na tome svaka čast, jer su momci uspeli da pokupe uticaje, a da pritom ne kopiraju čitave deonice, kao što je slučaj sa novijim bendovima uopšte.

EP je praćen odličnim gitarskim deonicama. Melodije koje ćete ovde moći da čujete, verovatno nikada nećete čuti kod drugih trešera odavde, što je ono glavno što ističe i isteruje Alitor daleko ispred svih drugih bendova, što ovog, što drugih žanrova. Nažalost, najveća mana ovog izdanja je baš to što je prokleto prekratak i što se na njemu nalaze samo tri pesme. Pesme su zarazne i ostaju urezane u mozgu, a takođe i teraju na svako sledeće slušanje, tako da – čuvajte se zaraze.

Sve u svemu, odličan doprinos oronuloj srpskoj metal sceni, a meni popriličan nauk da ne diskriminišem unapred svaki treš metal bend koji se pojavi, jer se možda u moru „tupa tupa kec“ bendova krije još neki ovakav dragulj. Svakako jedno od izdanja koje će moći da stoji rame uz rame sa pojedinim albumima za izdanje godine, što u Srbiji, što šire. Od ove tri pesme, posebno bih izdvojio pesmu „Horror“ koja pleni svojom savršenošću. Priznajmo – treba nam ovakav bend, a treba i svetu ovakav bend. Samo napred momci, a ostalim treš bendovima upozorenje - možete komotno prestati sa radom, ovi su nenadmašivi.

EP je dozvoljen za slobodno daunloudovanje, možete ga skinuti ovde, pa prosudite sami.

Bend čine:
Marko Todorović – Bas gitara, vokal