Recenzija: Deeper Down - Evocation (2012)

Traklista:
01 - Deeper Down
02 - Earth to Ashes
03 - Bondage
04 - Red Sea
05 - Passage of the Fallen

U poslednje vreme teško ćete naići na neki blek metal bend u Srbiji. Retki su oni koji rade i ipak ostvaruju nešto, dok mnogi, tj. većina pada u senku. Da li je to svetlo okolnosti koje trenutno vladaju kod nas, na našoj muzičkoj sceni ili je blek metal pregazilo vreme? Mnogim bendovima fali inovativnost, što kod benda Deeper Down nije slučaj. Ne verujete? Nisam verovao ni ja.

Deeper Down je bend iz Vranja, nastao daleke 2007. godine. Započeo je svoju egzistenciju kao četvoročlani sastav, međutim već posle nekog vremena rešili su da u bend uđe i druga gitara. Nema potrebe previše pričati o ovom bendu, jer za njih treba da se čuje tek, a bogami slušaće se tek o njima. Deeper Down je inače i jedan od bendova koji će se pojaviti na ovogodišnjem Winter Carnage Festivalu i deliće binu sa imenima poput švedskog Netherbird i Gospel of the Horns iz Australije.

Što se tiče izdanja konkretno – ono je EP. Bend je potpisao ugovor za izdanje ovog EP-a sa ukrajinskim Depressive Illusions Records. Na početku – dočekuje nas interesantan omot albuma, što uistinu nema velike povezanosti sa muzikom, ali – ko može ostati ravnodušan ovako finom omotu? Niko, da.

Muzika je oštra, pravi blek metal, ali ne onakav na kakav smo navikli slušajući što srpske bendove, što onaj noviji norveški blek metal. Baš suprotno. Ovaj blek metal iako nema nikakve avangarde u sebi niti ne znam ni ja kakvu „toplu vodu“, on opet sadrži neku inovativnost i diferenciju u odnosu na ostala izdanja. Prelepe melodije naprosto opčinjavaju slušaoca, pa tokom celog EP-a možete da se zavalite i slušate, a da vam pritom pesme ne postanu dosadne, što je u neku ruku čest slučaj sa novijim izdanjima ovog žanra.

Bubnjevi drže tempo na visini, ni previsoko, ni previše nisko. Taman onoliko koliko je potrebno da se oseti ne samo agresivnost, već i lepota ovog žanra i melodija koje već ranije spomenuh. Bas gitara ima samostalnih deonica u pesmi „Passage of the Fallen“, ali to je veoma kratko, ali opet – velika retkost u „bljack mjetal“ muzici.

Zamerka koju bih morao dati na sve ovo, zapravo nije toliko bitna za bend sam. To je moje mišljenje i to je sve. EP je sniman u Archsound studiju, i iako je ovo pravo old skul izdanje, ipak mi malčice produkcija deluje slabija nego što bi trebalo. Često se blek metal i vezuje za lošu produkciju. Ova produkcija je zapravo dobra, ali mislim da ne bi škodilo da je bila malo bolja, tek da bi se malo lepše osetilo sve to i kompletan doživljaj još više pojačao. No dobro, to je moje mišljenje. Izdanje je iovako dobro, a možda su i u daljem radu i planirali bolju produkciju za neko full length izdanje.

Poslednje dve zamerke takođe su subjektivne. Naime, krivo mi je što u našoj zemlji skoro uopšte nema promocije ovog izdanja. Sve što se događa, to je da tek po neko podeli ovaj bend po fejsbuku, i to je sve. Ovaj bend treba čuti, ne zato što je južnjački, već zato što nije još jedan u nizu koji liči na neki drugi, ili zato što nije još jedan tupa tupa 111 bend koji će se vrteti okolo. Druga zamerka je to što mi se u nekim delovima čini da je vokal malo slabiji nego inače. Zaista mislim da bi vokal trebalo još malo popraviti, jer postoje trenuci na kome deluje kao da se, da se slobodno izrazim, „guši u sopstvenoj pljuvački“, što je opet malo iritantno onima koji tek treba da zavole ovaj bend.

Inače, kao što rekoh – bend koji zaslužuje ne jedno, već mnogo slušanja. Baš zato što nije isti kao svi drugi, i baš zato što nije još jedan 111 bend, treba im dati šansu. Sa izdanja se ne može izdvojiti nijedna pesma posebno, jer su sve drugačije i potpuno opčinjavaju svaka za sebe. Uostalom, ovi momci i devojka definitivno imaju potencijala, pa i ako ove zamerke koje sam naveo i imaju nekog uticaja, uskoro ga neće imati, jer svakako ima mesta napretku i svakako smatram da će oni usvojiti sve kritike i otkloniti nedostatke, jer nisu samo inovativni u muzici, već i u tome da im ne smeta ego da prihvate kritiku, kao što je slučaj kod bendova sa Balkana. Srećno u daljem radu i čekamo album!

Bend čine:
Jelena Desković - Gitara
Toni Vladimirov - Vokal