Recenzija: SinophiA - Blessed and Cursed (2012)

Poreklo: Novi Sad, Vojvodina, Srbija.

01 - Void of Doom
02 - Blessed & Cursed
03 - Hallowed
04 - Warscream
05 - Hallowed (Instrumental, Bonus Track)

Srbistanski metal nikad zapravo nije imao neku jaču stranu svog postojanja. Možda tamo između 2000. i 2005. je i bilo nečega, ali i to je sad potonulo. Pretvorili smo se u zemlju koju su preplavili „kec kec kec“, „tupa tupa tupa“ bendovi. Nazovite me staromodnim, ali meni se taj novi trend uopšte ne dopada, pa stoga tome i ne dajem epitet muzike. U moru takvih bendova kakvih je danas mnogo, izdvaja se SinophiA, Power Metal bend iz Novog Sada.

SinophiA je nastala pre svega kao projekat Miodraga Fodore (pevača), i Stefana (gitariste) i Nemanje (basiste) Apatovića. Niko nije očekivao da ovaj mali projekat može da dostigne značaj pravog benda, benda kakav je potreban ovoj oronuloj (iz)kec(anoj) Srbiji. Momci su uspeli da izdaju EP sa 4 pesme, čak su uspeli i da sviraju svuda po zemlji, pa čak i na jugu, gde, priznaćete, Vojvođanski bendovi ne zalaze godinama.

Opšti utisak je da ovo izdanje uopšte nije loše. Produkcija je jako prijatna, nije bljack mjetal, nije ni neko ultra moderno produkcijsko savršenstvo, taman kako treba. Izdanje pruža 25 minuta usviranosti, zaraznih pesama koje ulaze u uho i odličnih vokala od kojih se koža naježi s vremena na vreme. Kad već pomenuh – želeo bih da pohvalim pre svega vokalne sposobnosti Miodraga Fodore. Čovek koji nikada nije išao na bilo kakve časove, koji nikada nije vežbao svoj glas, već je samo pevušio uz svoje omiljene bendove i prepuštao se tome, sada je jedan od perspektivnijih clean vokala u našoj zemlji. Možda je to i ono najbolje što krasi ovaj EP, jer da nije tog glasa, teško bi bilo oceniti sve ovo nekom visokom ocenom.

Što se sviranja tiče, momci su veoma usvirani, svaka im čast. Zapravo, svaka im čast na svakoj vrsti organizacije, pre svega benda, svirki i ostalog, ali sada se konkretno koncentrišemo na izdanje. Prijatne melodije, i fini ritmovi koji krase ovaj EP, pokazuju da ovi momci nisu samo još jedan bend koji se izlegao iz jajeta i odmah počeo da pravi nešto što pojma nema. Međutim, velika zamerka svemu ovome, ipak će nadjačati sve ove pohvale. Iako mi nemamo ovakav bend, iako je vokal izuzetan, pesme su proste. To se naročito može primetiti na bonus pesmu „Hallowed“, naravno instrumentalnoj, koja nema ama baš nikakve zanimljivosti, i čak posle par slušanja postaje toliko dosadna da poželite da je izbacite iz playliste i da je više nikada ne pustite, naravno, osim sa vokalima. Zapravo, ta pesma je izuzetno dobra donekle, čak vuče na melodic death metal, jer se odlikuje gostujućim vokalom Šandora Bodiša, poznatog iz bendova Heruvim i Diableria.

Sve u svemu, moraće i ostali članovi mnogo još toga da ulože, a da to nisu materijalna sredstva, moraće da počnu da rade na konstruktivnosti, na sređivanju pesama. Pesme ovog žanra možda mogu i da zvuče ovako, ali ovo nije priča od pre 20 godina. Ako žele da postignu komercijalni uspeh van naše zemlje, pesme će morati da zvuče potpunije, a ne da se oslanjaju na vokal. Ritam će morati da ima promene, varijacije. Ovako – sve pesme zvuče jako šablonski. Sreća je samo da su melodije jako zarazne, kao i vokal koji, evo, po 500-ti put pominjem, pa ovaj EP može da se presluša nekoliko desetina puta, a da ne bude previše dosadan, osim ako ste neki prog dog koji ne može da živi bez solaža od 117 minuta.

Po mom mišljenju, najbolja stvar na ovom EP-u je ubedljivo „Warscream“. Zašto? Poslušajte, pa otkrijte sami. Najveći promašaj? Definitivno bonus stvar – Hallowed instrumental. I nadam se da mnogi neće nikada ni čuti ovu stvar, jer će zaista srušiti sliku jednog odličnog benda. Znam da će ovi momci ubuduće biti mnogo bolji, zato i zaslužuju svaku pohvalu, jer, hej, tek im je prvo izdanje, a biće nekad i stoprvo, samo se tada nadam da će biti konstruktivniji i kroz muziku odavati i neko iskustvo i doživljaj, a ne samo slatke melodije i jednoličan ritam.

Sve kompozicije mogu se naći na njihovom oficijelnom youtube kanalu, pa stoga, možete i sami poslušati i prosuditi koliko sam u pravu. Možda ja, eto, pojma nemam i nisam dovoljno kvalifikovan. O ukusima se ne raspravlja. Puno sreće, momci!

Bend čine:
Miodrag Fodora - Vokal
Stefan Apatović - Gitara